Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Men jag FÖRSÖKER ju!!


Det är ju fanimig typiskt! Här försöker jag apa mig och bli modern och lika trendig som alla andra. Försöker köpa produkter som ser moderna ut och som ska få mig att gnistra och glimma i julemörkret som värsta Eko ljuskedjan! Men jag fattar verkligen inte grejen. Sitter nu med en hårprodukt inkladdad på skalpen som tydligen ska göra mig magnetisk på alla sätt och vis. Enligt förpackningen ska denna ofärgade gegga dra till sig uppmärksamhet mot mig. Tydligen ska den skapa en kemisk reaktion som får folk att hänga sig på mig som om jag vore ett kylskåp... Visserligen låter det inte så smickrande när jag skriver det...

Men, vad jag missade var att denna fantastiska pryl var att den är tillverkad för män, och det är ju inte jag. Norrlänning, men inte riktigt man. Inte bara skapad för vanliga män heller utan män utan doftsinne dessutom! Den luktar nämligen en blandning av gammal köttfärs och orakad gubbe. Om nu denna hårgelé är skapad för att få tjejer att hänga sådär förvånat runt halsen på en så måste det vara tjejer som opererat näsan en gång för mycket för detta luktar inte hallon minsann! Något som jag kom på alltför sent efter att jag, under två dagar, gått omkring och sniffat anklagande på oskyldiga människor och djur med menande blick.

Så nu sitter jag här på högskolan i Borås och väntar på någon kemisk reaktion hos människor... Inget har hänt ännu, men jag tyckte att de på bussen rynkade på näsan, det kanske var lite magnetiskt. Och min dotters avskedskram var inte alls så generös som vanligt, lite som om man sätter två minusmagneter mot varandra. Ahaaaa, magnetiskt!

Jag ger gelén en dag till, sedan ryker den till neseccären med oanvändbara skönhetsbrodukter tillsammans med större bröst- och anticellulit krämen.


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 elina
skriven :

hejsan, jag vill bara säga att jag råkade kika in på din blogg... och fastnade du har ett underbart sätt att skriva... ha en underbar jul

2 Jenny
skriven :

Naaahhh... Det är DU som har ett underbart sätt att skriva kommentarer på....

DU... Nä du... Nä du...



Ok, lite jag med då...;)



Vi får vara underbara båda två!