Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Sankta lucia på er!


Nattens vaka gick riktigt bra. Jag hadde tippat på att ungen skulle somna kl tolv och jag gjorde verkligen allt för att hon skulle bli trött. Vi släckte neeer, såg på fiiilm, läste bööööcker... men nej då! Klockan halv tre ligger hon skelande trött i sängen och som svar på mitt förslag om vi inte bara skulle provsomna en pyttestund svarar hon: - Nä, *gäsp* Vi går upp och bakar istället!...


Det festligaste på hela kvällen var Idolfinalen som jag blev lämnad själv framför. Där satt jag och var riktigt ivrig i mitt hållande på Kevin. Jag tände fyra tomtebloss samtidigt bara för att få det riktigt festligt...suck..





Klockan 3 så lyckades jag iallafall övertala (lura) lilltösen att vi ställer klockan och bara vilar i en halvtimma... För att sedan snart skutta upp ur sängen igen, vakna och pigga som näktergalar! Det lyckades och två sekunder senare sov hon... 5 sekunder efter det även jag... Behöver jag säga att jag inte alls ställde någon klocka?

Idag känns det ju vansinnigt värt det att vi försökte hålla oss vakna hela natten... bara för att Pappa i familjen gjorde det på sitt jobb och kom inramlandes vid nio tiden på morgonen för att sedan bosätta sig under täcket resten av dagen, men en kort paus för promenad till och från soffan... Tur att vi andra ändå somnade så att någon har kunnat vara mer aktiv än en sköldpadda idag.

Vi har ju faktiskt varit ute och motionerat. L har plockat fram sin skidor och gjorde en helvända med dem. Det gäller ju att passa på såhär i södra delarna av landet där snön är mera sällsynt än en vilsen säl på gatan. Det var iallafall hysteriskt kul. Hon uttryckte det själv under  försöket att resa sig upp bland alla dessa skidor och stavar spretande som ett plockepinn för den tretusonde gånger: "Det här skulle vara bra på Americas funnies videos" hehe...





Hon var så fantastiskt duktig!!!

Jag skrattade dessvärre högt åt henne och var inte alls så hjälpsam och pedagogisk som jag brukar, utan min trötthet satte sig direkt på min skadeglädje och ju mera hon nystade ihop sig, dessto mera skrattade jag. Jag så hur ett par som passerade oss slog nummret till barnavårdcentralen, men jag räddade situationen genom att skrika ett äkta: "BRAAAA JOBBAT!" Precis i rättan tid.

Nu ska vi dricka the och njuta av vår nya familjemedlem:





Namnförslag tages tacksamt emot!


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ida
skriven :

Hihi.. Jag tycker han ska heta Sigfried! Har ni fått mer snö nu? =)

2 Jenny
skriven :

Snö? Vad är det? Nä, vi får dras med dessa förbannade plusgrader hela julen. Vi får nog kasta omkring papperskonfetti om vi vill ha den beryktade vita julen antar jag... Eller skaffa oss ordentligt torra hårbottnar.... suck...