Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Tack och lov för den varma bubbelpoolen



Denna eviga väntan på dessa eviga bussar som evigt är sena. Förutom de gånger jag redan börjat springa förståss, då känner de på sig att jag dundrar fram minsann och på pin kiv så slirar de iväg rakt framför ögonen på mig gärna någon minut före deras egentliga tid! Bara för att sedan oskyldigt köra förbi mig på andra sidan vägen och smygskratta åt denna huttrande istapp som sitter kvar ensam och vibrerar på bänken!






Nu när termometrarna här nere i knalletrakten så smått börjat sjunka nedåt mot de välkända minusgraderna är det speciellt plågsamt att leva. Men man ska samtidigt gå omkring och verka tacksam över detta naturmirakel förståss, för baaaarnens skull. "OHohohoh SNÖÖÖ!!! FROST!!! ISTAPPAR!!!! Det är ju alldeles underrrbart, jätteroligt... helt fantastiskt..." För här har man ju tydligen gått omkring och smålängtat efter kyla och huttrande morgonar, rinnande näsor och näshår som fastnar i varandra bara för att barnen ska få sin vita jävla jul!!

I mitt nästa liv ska jag bo på en varm plats. Där det endast är snö och lagom kyla på julafton och möjligtvis en dag efter det. Ja men varför tror ni jag flyttade från norrland!? Inte fan var det för att jag sökte efter en annan plats att sitta och ruva i osexiga Hellyhansenunderställ inte!

Det enda som är bra med vintern är (bortsett från julen då som är så myyyyyyyyy(falsett)yyyysigt... hosthost) Så är det de tillfällen när man kan värma sig från denna kyla. Antingen genom att krypa ner i ett kokande badkar, eller genom att bädda ner sig framför en varm brasa eller så virkar man ihop sig med sin familj under ett varmt täcke och leker korsstygn tills man fått upp värmen.

Men om det nu är så att man inte kan göra något av dessa ovanstående på en gång då man faktiskt står och fryser ihjäl, så kan man också gå till badhuset!





Där kan man oavsett minusgrader ute i det kalla mörkret sedan sitta och trivas bland håriga gubbar och snoriga ungar och riktigt stormysa i värmen! Gårdagens besök innehöll följande:

* Upptäkten av kanske Borås hårigaste människa.. och det var en kvinna...
* Ett blåmärke på knäet efter en abrupt vurpa i bäbiskanan, vem av oss som vurpade säger jag inte...
* Ett skrapsår på vuxenknäet efter en hyvling av bassängbotten när de tokroliga jävla vågorna höll på att dränka mig.
* En bruten rygg, när jag grasiöst försökte simma över de flytande gränsrullarna som delar simbanorna i vattnet, men råkade simma för nära fästet i väggen, vilket betydde att den inte alls dök under av min vikt utan jag fick bäst jag kunde glida mig däröver som en strandad valross med en ordentligt svankad rygg... Visualisera inte ens snälla.
* 1 st hamburgetallrik med härsken dressing.
* 4 kallsupar.

MEN en lååång bubbling, en bastutur och en rejäl dos värme. Vilket gjorde att allt var värt det i slutändan.

Idag ska vi lussevaka... vi ska vara vakna hela natten tydligen påstår min dotter. Klockan är nu halv sex och jag funderar redan på ursäkter för att få sova! Hjälp...


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Carro
skriven :

Har både skrattat å visualiserat!!! Haha... du e bara för rolig!!!

By the.... du har fått en dagens "sthlms" buss av mig på min sida!!!