Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Music For The Masses






Utan musik är livet tomt och tråkigt. Så därför har jag lagt till en liten musikspelare här ovanför. Musiken är såklart mina egna favoriter och ni får hemskt gärna komma med egna förslag så kommer en enhällig juru bestående av mig att överväga om det är ett godkänt val eller ej. JA, då måste ni ju skriva inlägg med, vad roligt!!! Tihiii...

Lite om låtarna:

1. All I Want For Christmas Is You - My Chemical Romance - Det är ju juuuul och detta är ju en av de bästa jul sångerna!

2. Falling slowly - Glen Hansard, Soundtrack från filmen "Once" (2006) - Den är ju underbar. "Take this sinking boat and point it home, We've still got time. Raise your hopeful voice you had a choice. You've made it now. Falling slowly sing your melody. I'll sing along" - En underbar "ge aldrig upp"- rackare som kan få en på andra tankar när man sitter och självförsorger sig.

3. See you again - Jenny Bliss - Ja, men det är ju jag, och jag måste väl få marknadsföra mig lite... Jag försökte lägga till den andra singeln med, men jag hittade den inte här, eller jo, en 7 sekunders version, men kolla på min myspace - sida (följ länken här nere vid ögonen) Sen är den inte heldålig denna låt heller förståss ;) "Jag känner mig fri när jag är med dig" Det är ju en ganska skön känsla det med :)

4. Citizen Of The Planet - Alanis Morissette - Jag älskar hennes låtar, denna handlar om att vi alla är medborgare på denna planeten jorden och hon ger en alternativ, idealistisk bild av hur det borde vara, Kwan Yin - Barmhärtighetens Gudinna som president vore väl ändå något!?

5.
Don't stop believing - Journey - Denna är min "dansa-runt-och-sjung-i-din-ensamhet" låt. Sluta aldrig tro! Det är ju fantastiskt!

6. Black Boys on Mopeds - Sinead O'Connor - En högst politisk låt som både är tankfull och vacker. "England är inte det mytomspunna land av Madame, George och rosor. Det är hem med en polis som dödar svarta pojkar på mopeder och jag älskar min pojke och det är därför jag reser, Jag vill inte att han ska vara medveten om att det finns något sådant som sörjande - En ung mor nere på Smithfield, 5 på natten, letar efter mat för hennes barn.I hennes famn hon har tre kalla spädbarn, och det första ordet som de lärt sig var "snälla"...

7. Torch - Alanis Morissette - Mmm- längtan efter en förlorad kärlek, kanske den man har, eller haft, den känslan känner väl alla igen sig i. Man tror att allt är som det alltid kommer att vara för en tid, sedan är det inte så mera, alltid sorgligt och ett avslut. BUhuuuuuuu! ;) MEN, ur det så kommer det ju något nytt så förändringar är ju inte alltid dåliga!

8. A Little Fall of Rain - Från musikalen Les Miserables - Det utspelar sig under den franska revolutionen och just i denna scen dör Eponine som har sprungit ett ärende åt sin älskade Marius. Marius i sin tur är tyvärr förälskad i en annan och nu dör Eponine av att hon blev skjuten när hon sprang för att hämta ett brev från den andra kvinnan till honom. Men hon är så lycklig att bara få vara nära honom för en stund och dör i hans famn.

9. Fuck Her Gentley - Tenacious D - Ja men visst, så är det ju ibland ;)

10. Come What May - Från filmen/musikalen Moulin Rouge - Den är ju en fantastisk kärleksballad, jag får rysningar i tårna av den!! "Vad som än händer, vad som än händer, Jag kommer att älska dig tills den dag jag dör"

11. It Takes A Fool To Remain Sane - The Ark - Alla är olyckliga, och varför är de det? För de har glömt hur man spelar, eller kanske de är rädda att skämmas, att verka underliga, att vara sinnessjuka,
att gå upp i vikt, att vara gay. Men jag säger er: Att det krävs en dåre för att förbli frisk!

12. Hallelujah - Jeff Buckley - En sorglig låt om att bli lämnad. Det är väldigt vacker. Och jag tycker faktiskt Amanda Jensens (Idol) gjorde en riktigt fin versin av den, tyvärr hittade jag inte den så det fick duga med denna... och den duger alldeles perfekt!

13. Rescue me - Bell, book & candle - Var min favorit för många år sedan och är fortfarande, det är min "Sjunga-jättehögt-till-när-du-tror-att-ingen-hör"- låt. Och texten då, "Let your amazement grow" sluta aldrig förundras över livet! Det är hemligheten till ett lyckligt liv. Denna låten är hemligheten...hehe...

Så där ja, skriv gärna några rader om en låt som betyder mycket för er.

På återskrivelse

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 frida
skriven :

haha, jag gör vad jag vill för mina pengar. eller hur? :p

2 Anonym
skriven :

haha, jag vet inte. Kändes lite mainstream bara ;) hih, tråkigt. bra blogg verkar du ha iaf, kommer fortsätta följa den! :D natti

3 Mr T
skriven :

MM, Jeff Buckley.. gillar skarpt, och du hade valt helt rätt julsång! den enda jag tycker duger nått till, eller i alla fall nog den enda jag inte lyckats bli spyless på än.