Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Jag broderar mig en sommar



Ahhhhh, OOohhhhh!! Sååååå underbart! Jag sitter här och myser och känner hur det riktigt bränner i kinderna efter dagens våldssolning i de nyinköpta utemöblerna! Bara för att visa er kära vänner i norra Sverige hur en vår i andra delar av världen kan se ut så ger jag er denna: 15 grader varmt!




Under tiden så sydde jag ihop några gamla sommavykort till en liten ytterkruka. Bara för att riktigt krama ur all sommar som var möjligt ur denna dag.



J och L är på fotboll, det är Elfsborg som spelar. De har tydligen ståplats och står längst fram. persomligen tycker jag att det låter livsfarligt och distraherar mig med att städa och tvätta för att inte lockas ringa och gråtskrika hem henne i luren. Jag kommer ihåg en gång då jag var på hockeymatch, det var fruktansvärt. Inte bara för att man inte ens kunde titta på alla söta pojkar för de var totaltäckta av stora fula vadd -dynor och galler, utan dessutom för att mitt i matchen, precis när jag börjat få kläm om själva grejen och hajade att det var den svarta lilla saken i mitten som de  jagade, så flyger den där eftersökta gummi kapsylen i en våldsamfart över sargen och jättehårt rakt ner i en mjuk snödriva. TRODDE NI JA! För det gjorde den INTE; neeheeejdå, den kände ju såklart på sig att jag stod där och riktade sportfientliga blickar mot den så den valde istället att lägga sin färd med siktet rakt mot det allra ondaste stället på min armbåge! Jag kräktes i en snöhög och fick skjuts på en spark hem.

Nu vet jag visserligen inte om fotboll är riktigt lika läskigt, men den där bollen kan ju inte vara trevlig den heller. Och de står ju längtst fram och ... Nu fick jag en dålig känsla, jag måste ringa dem och säga att jag brutit benet så att de kommer hem! Nä, jag är för gammal för att bryta ben, J skulle aldrig tro mig, höften får det bli!!

Hej så länge!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ida
skriven :

Jaa du... vi såg lite av matchen Elfsborg-Hammarby på tv och konstaterade faktiskt att det verkade vara sommar. Suck... Här snöar det ju för fan med jämna mellanrum. :(



Snart får vi ju å andra sidan uppleva det på riktigt, är ju inte så länge kvar tills vi ses!! :)