Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Dagens alster

Idag har vi långpromenerat och satt fart på de kreativa små partiklarna som var nära på att frysa fast i morse. Då bestämde vi oss för att måla minsann! Inspirerade av Miss hopeful så satte vi igång och penseldansa med olja! Vi plockade fram några gamla tavlor som legat och skämts i en garderob sedan datte vi igång!


Processen:



Resultatet:


Lovisas bild föreståller en skog, med äppelträd och blommor och med en aktiv vulkan i bakgrunden. Mycket fin!




Min bild blev av det mera klassiska slaget. MEN, med inslag av tovade små hjärtan och glittriga fjärilar (synd inte så bra på bilden, med de är ganska rejält silverglittriga) . Jag är mycket nöjd själv! Nu ska den bara torka och sedan förgylla en av de många tomma väggarna här!



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ida
skriven :

fniss! jag gillar fjärilen i sin linda, den påminde om något helt annat än en fjäril! (men det kan vara jag som ser sånt som skulle spärrat in mig om det varit ett Rorschach-test) :D



ni är så kreativa, jag blir riktigt avundssjuk!!

2 Jenny
skriven :

Hahaha... ja, fniss fniss... det var lite meningen, jag skrattade i smyg där till mig själv innan jag gjorde den anständig! :)

3 Misshopeful
skriven :

Wow! blev ju fantastiskt fint. Bådas tavlor. :)

Kul att jag kunde sprida lite inspiration runt omkring mig iafl...

kram

4 Wob
skriven :

Skärp dig. Bli dåligt på nått. Bara... nått. Fan. Sitter här och hetsar upp mig. Bli dålig på att sy kottar eller äta älg eller att... ja vad som helst. Var inte så förbannat begåvad hela tiden. Ett jäkla krav från Viskafors från en som inte ens kan gå utan att snubbla. BASTA!!!!!

5 mammakarin
skriven :

mmmmmmmm...fina tavlor,båda, så fin färger!

6 Wob
skriven :

http://wob.blogg.se/2009/february/utkast-jag-har.html kan du hämta ett ärofullt pris :-)