Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Tova, nästan ännu coolare än att brodera!!



I går fick jag lära mig att tova på skolan! Så otroligt roligt är det. Nästan lite som att sticka, spela tetris, lägga patiens. Alltså ett tidsfördriv som du lätt kan fokusera på utan att lägga på full kaliber i järnaktiviteten! Perfekt för sånna som mig, som tänker alldeles för mycket och behöver vila systemet emellanåt.

Jag tovade ihop en trollslända (eller är det en fjäril?).







När jag så kom hem så var jag naturligtvis tvungen att sprida denna nuvunna kunskap vidare. Så jag och L satte igång och tovade så det riktigt bubblade av såpa i vardagsrummet. Märkligt nog så verkade inte J lika intresserad, han sneglade på oss och mumlade något om att han absolut ville prova tova... men sen försvann han märkligt nog.

Vi gjorde iallafall halsband! Jag testade att göra ett grön,skönt yllesnöre som jag spetsade med blå glasstenar. Jag blev riktigt nöjd. Lovisa avancerade till det och blandade lite olika färger och smyckade till den med en tovad boll och stora gröna paljetter dessutom! Skitsnyggt! Jag gjorde dessutom några armband som ni ser... Jag kommar entagligen att snöa in på detta ett tag och kommer därför snart att vara helt beklädd i tovade små atteraljer! Till min glädje och era suckar.





När vi var färdiga så passade vi på att pynta oss själva. Nyklippta (hemmabygge), nyslingade och ny halsbandade! Inte illa!





Nu ska vi åka in till stan och köpa lite gott till mellodellokvällen nr 2! Som denna gång utspelar sig i my hometown, mina kvarter, my crib...(ooohohoh... Jenny from the block...oooh) SKELLEFTEÅ! Min kära kusin och söta mamma ska gå dit, så ser ni två fantastiskt vackra kvinnor i publiken så är det dom!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anni
skriven :

Tack! Jo vi har haft en bra dag ;) Ha en fort bra dag med

2 Wob
skriven :

Jädrar anamma. Du är till och med snyggare i verkligheten än på bild. Smart och vältalig med. Obehagligt. Jag är redigt förbannad på dig. JAG ska bra bäst.

3 Misshopeful
skriven :

Verkar ju jätteroligt det där med tovning. Varit på väg ett flertal gånger med att testa på men inte blivit av. Tänk om man kunde göra flertalet små troll och placera ut i skogen som små smygande vättar bland stubbar och sten. Hade varit helcoolt ju. Eller? ha,ha kanske bara jag som tycker det...

kram

4 mammakarin
skriven :

Men vad är väl en schlagertävling...glitter, musik,strålkastare och tv-kameror överallt..det var alldeles,alldeles...jättehäftigt! Och vi var där! och ni är jättefina!

5 mammakarin
skriven :

Men vad är väl en schlagertävling...musik, glitter, strålkastare och tv-kameror överallt...det var alldeles, alldeles ....jättehäftigt. Och vi var där!

Och ni är jättefina!