Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Dijng dåjng, dijng dåjng...








I kväll ha jag och J gjort något så bevandrat fullvuxet att det nästintill kliar i skäggstubben.

Vi har skrivit gästlista till vår bröllopsfest!

Det ni. Det kan jag i uppriktighetens namn säga att jag aldrig gjort förut. Eller jo, en gång, men då råkade vi förväxla oss med miljonärer och satt plötsligt en lista på 104 namn som tydligen skulle vara intresserade av att hylla vår romans. Men en gång är ju ingen gång så den gången räknas alltså inte.

Men nu har vi alltså rasslat ihop en liten skral folksamling på 40 personer som ska få uppleva ett J & J bröllop. 40 personer och 9 barn ska få bevittna hur en helsvenne med alldeles svenskt efternamn transformeras till halvturk i ett enda ljudligt ”YES". Vilka de lyckliga är kommer ni snart att bli varse om. Vi lämnar givetvis inga löften nu, det är ju trots allt nästan ett år kvar. Men håll er på god kant med oss, vi kan ju alltid behöva byta ut en eller annan som inte håller måttet under det kommande året.

Det här med bröllops förberedelse kommer ju att bli riktigt spännande. Jag tror till och med att vi kommer att kunna hålla en hyfsat seriös planering. Ingen ska komma inridande på grisar, inga trollkarls utklädda vigselförrättare. Men man vet aldrig, eldsprutare står absolut kvar på listan av underhållning.

Att skriva gästlistan på ett normalt och högstämt sätt gick sådär. När vi gick igenom våra telefonlistor i jakt efter inspiration och började lägga in namn som: Iris-skolsyster, Wilma på dagis mamma, Vårdcentralen och Banken till gästlistan så började vi inse att detta kommer nog att bli riktigt roligt! Vi har under denna första planeringsdag, förutom gästlista, hunnit löddra igenom; bröllopsmusik, bestmannar, taostmastar, bröllopsresa och bröllopsnatten.


Man kan ganska enkelt säga att vi bara snabbskissade lite. Men bröllop blir det!

Vi har visserligen inte riktigt friat till varandra. Men jag tycker ändå att J:s beställning av Europas längsta limousin till Stallmästaregården i Sthlm där vi lyxade till det med privat kock i Kristina paviljongen räknas fortfarande. Han friade ju visserligen då om förlovning men det kan ju jag lätt låtsas som om jag inte kommer ihåg. Jag tycker det räknas iallafall och om någon frågar hur han friade så kommer det att vara mitt svar, de behöver ju inte veta att det var för 6 år sedan...

Bara så ni vet nu då att under dessa återstående 9 månaderna fram tills brölliset så har vi alltså en hel del att fixa. Alla tips och trix tas tacksamt emot och jag efterlyser redan nu en pålitlig barnvakt/barnunderhållare som ska aktivera de mindre gästerna medans de vuxna ägnar sig åt fjantiga saker som långmiddag, ringbeskådning och fylletal.

Dingelidång så länge.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 linda
skriven :

ÅÅÅ va roligt med ett bröllop..Minns hur det va med all planering, nervositet och som tur var massa glädje..Lycka till med planeringen KRAM från byske..

2 Ida
skriven :

Nämen.. har jag ens hört talas om det här förut?? och frieriet redan för sex år sen... Ja si jävlar, jag säger då bara det!!! =)



3 Johanna
skriven :

...det var som faaan!!! Skitkul att höra! Och ja, lite avis e jag allt :-)!

4 Anna Maria
skriven :

Jättegrattis! Årets gladaste nyhet tror jag allt :), många kramar!

5 Kristina Burén
skriven :

Jenny!

Du kommer att bli den lyckligaste brud som någonsin har svarat: "Ja"! Som du ser, sprider sig ryktet snabbare än en ............... (fyll i valfritt ord).

Tänkte "lastbil i Ostvik", men ...

Jag håller redan på och funderar på vilka ord som kan rimma på "Jenny" och "Jonas" .

Kramar!

Moster Kristina

6 Jenny
skriven :

Naaah, vad gulliga ni är allihopa! Och Kristina, "Flenny" ocu "Ponas" räknas INTE! Bara så du et... ;)

7 Misshopeful
skriven :

Vad roligt. Då kommer det tom klaffa när jag hädanefter kommer att utropa att J det är fru E som ringer!! Ni är det sööötaste paret ever. Grattis eller hur man nu uttrycker det. :) Kärleken är vacker när den hittar rätt.

8 Allica
skriven :

Vavavava ska ni gifta er!!?

Fyfan va kul!



Och du, DET är ju snäppet mer vuxet än att skriva en gästlista vill jag lova.

9 Johanna Pedersen
skriven :

Ska du gifta dig!?!?! =) GRATTIS!!! gu vad roligt!!!

10 Sara Jensen
skriven :

Grattis till beslutet om bröllop!

Jag tycker absolut att privat kock och limousin räknas som frieri. Särskilt som en förfråga om förlovning väl egentligen är just ett frieri, för förlovning betyder väl att man lovar att inte gifta sig med nån annan utan sparar sig till den man förlovat sig med? Min man friade på fyllan och gjorde det så subtilt att jag inte fattade vad han menade förrän dan efter så jag tycker du ska vara helt nöjd... Kram

11 Cecilia Rydèn
skriven :

Jag blir så avundsjuk på dig/er!Skulle mer än gärna dela den dagen tillsammans med er!!!(det där kändes som om du VAR tvungen att bjuda mig, inte menat så<3) Det är det absolut bästa som finns! Både för er & att komma som gäst!Jag tror att ni kommer att ha ett glädjefyllt bröllop med 2 vackra människor som symboliserar Kärleken! All lycka önskar jag dig/er! Varma kärleksfulla kramar från en gammal vän