Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Postkodsmiljonärerna!!




Bilden är liiite fixad...ytterst lite...Snarare en framtidsvision

Ända sedan jag lärde mig tänka själv, i 18-års ålder ungefär, så har jag varit fast besluten att jag kommer att bli ekonomiskt oberoende någon dag. Jag har varit så pass övertygad att jag under alla år dessutom har kunnat använda detta som argument då jag lånat pengar av min kära mor. – Men mamma, du får tillbaka det när jag blir ekonomiskt oberoende! Det brukar gå bra dessutom. Men hittills så har det närmaste jag varit en miljon de 94 000 som jag fick som skadestånd en gång i tiden. Blodspengar som gick till en synt, en gitarr, en förstärkare och sedan en massa mat... Den gången fick jag våndas för pengarna och det hade jag alltså inga planer på att göra denna gång. Nu ska vi istället, på gammalt hederligt sossemanér, se till att håva in storkovan på frågesport! Postkodsmiljonären!


När vi besökte bröllopsmässan för några veckor sedan så knycklade någon ner ett litet flygblad om att postkodsmiljonären söker blivande bröllopspar som har för avsikt att gifta sig under -09. Jag har känt hur detta papper frasat i fickan men inte lagt någon större vikt på det. Idag, efter att skattebeskedet kommit och miljonerna tydligen inte vill komma genom hederlig arbetaranda, så knycklade jag så upp papperet och ringde Maria, som visst ansvarar för uttagningen. Hon var mycket glad och trevlig. Vi skrattade och skojade och redan där så började jag känna att aaaaa, hon gillar mig! Hon kommer säkerligen att fiffla in oss på något sätt och sedan dessutom smussla med svarsalternativen så det blir till vår fördel.


– Vilken behå storlek har Linda Rosing på sina läppar? Är det: 

A. A-kupa
B. B- kupa
Eller C. Det behövs ingen behå, det är ju bara stora fladdriga läppar?


Med sådana frågor som Maria fixar till oss så kommer det bara att vara några veckor kvar tills miljonen rullar in på våra ekande tomma konton och människorna på banken börjar le åt oss igen.


Men nu ska vi natuuurligtivs inte ta ut segern i förskott. Vi ska först åka in till Göteborg och ha en lite förberedande frågesport på Marias kontor. Det är då hon bestämmer om vi ska få vara med eller ej. Naturligtvis så förstår ju även jag att det knappast handlar om våra kunskaper, utan bara om hur snygga och tevevänliga vi är… hon kommer förstås att älska oss. Jag ställer mig en smula bakom J så löser det sig nog. Han har en bra hand med kvinnor.


Nåja, jag återkommer med mer om detta efter provet!


Håll tummarna så länge!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Zäta
skriven :

Rätt spännande ändå.

Lycka till!

2 AM-kus
skriven :

Vi håller tummarna här borta! Kramar!

3 kristina burén
skriven :

Hej Jenny!

Jag håller v e r k l i g e n tummarna. Jag tycker ni är det r ä t t a paret. Vill även gratulera dig till att du blivit F A S T E R till "Lill-Jens"!

Kram!

Moster Kristina

4 mammakarin
skriven :

Det här lät riktigt spännande! Klart ni kommer med. Jag kommer att vara jätte-nervös när ni ska tävla!