Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Pyssel bland pulvershakearna



Ja, i ren tristress har min kropp revolterat mot det sedavanliga soffpotatisandet genom att börja alstra diverse konstverk. Jag känner stark hur fettet har flytt artärerna och lämnat plats åt en massa energirika blodplättar som nu skuttar runt likt ett raveparty i mitt omlopp. Det är något positivt förstås, för jag får minsann aldrig tråkigt!

I helgen såg jag till att ta in våren. Jag ville egentligen börja plantera växter och gick ut och sågade ned träd för fulla muggar i förebyggande syfte, men det visade sig att det var för tidigt ännu... så löjligt. Så  nu får jag stå i startgroparna med tulpanlökar i händerna, redo för att vid nästa plusgrad kasta mig ut i rabatten och vältra mig likt ett tryffelsvin bland mossa och gödsel och kvarglömda cigarettfimpar. Åh vad jag längtar!

Helgens bravader:

Jag sydde ett lapptäcke! Mitt livs första...



Jag vårade...



Jag improviserade a`la Ernst...



Jag textilmålade...



Lovisa textilmålade...



Men en del i familjen hjälpte inte till ett endaste jävla dugg!
 
Greta


Gullefjun





http://bloggkartan.se/registrera/3282/boraas
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Johanna
skriven :

Men hallå!!!! Ska jag skicka ner lite aktivitetsdämpande medicin? Good damn vad du sjåar. I ärlighetens namn så är jag liiiite, bara lite avis då min aktivitetsförmåga är långt under det normala..fet å tung som jag har blivit på sistone ;)!



Assnyggt täcke!

2 kristina burén
skriven :

Hej Jenny!

Jag är faktiskt stum av beundran inför ditt fina verk. Jag tror att du brås på din mor! Fortsätt skapa!

Kramar!

Kristina (moster)