Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Tråååkigt




Jag är så lat idag. Så lat så laaaat… Jag sitter faktiskt här och skäms en smula. Skulle det vara möjligt att dressera våra marsvin till att hämta mera kaffe till mig så hade jag gjort det för länge sen. Men eftersom att det tydligen inte går så sitter jag istället bänkad här framför datorn och anstränger kroppen på det minst tänkbara sättet.  Jag slutade lyfta kaffekoppen för en timma sen och försökte istället lapa i mig kaffet med tungan men det blev såklart jobbigt. Kom nyss på mig själv med att gäspa efter att jag kliade mig på armen och känner mig andfådd av att tänka. Jag försökte sjunga en smula med när jag öppnade munnen så kom det bara ut ett ostämt bröl så det var då rakt ingen idé.

Jag har iallafall orkat resa mig ur sängen och ta en dusch. Eller dusch och dusch föressten... Jag stod upp och lät vattnet rinna över mig i en halvtimma medans jag dumstirrade rakt fram utan större ansträngning. Jag lyckades sedan ta ned en kopp från köksskåpet och fylla den med kaffe, släpade mig nedför trappan till stolen framför datorn. Men sedan tog det stopp minsann. Jag har inte ens orkat klä på mig så jag sitter i en urtvättad morgonrock och väntar på att grannarna ska börja fundera över min stela siluett där i fönstret och förhoppningsvis så stormar de in snart för att kolla pulsen på mig. Då kanske jag skulle resa mig från stolen iallafall.

Jag tror det var gårdagens joggingtur som satte stopp i systemet och trots att jag igår minsann lovade och svor att jag hädanefter kommer att jogga en stund varje dag så känner jag redan hur jag försöker lura mig själv genom att spela sjuk. Jag tryckte i ett desperat försök att piggna till i mig en tveksamt välgörande bantningstablett som skulle innehålla ett stort lass av koffein så nu sitter jag här och väntar på denna amfetaminuppiggande effekt, som lyser med sin frånvaro. Snart orkar jag inte skriva så här energiskt med fingrarna utan börjar peta lite förstrött med en pinne på tangentbordet istället...

v i k ans k e h örs  

                                                         se

                                                                                       nar

 

                                                                                                                                                 e…

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Cissi
skriven :

Jag måste bara säga att du är min idol!

Vilken förmåga du har att formulera dig & sätta ord på allt, precis allt<3

Tycker om dig fastän det var evigheter sedan vi sågs, hördes men du rockar fett!

varma Kraaamar