Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Jaaa,jaaa, jag kommer!




Jag kommer tillbaka, men även om ni nu verkligen inte tror det så har jag ju ett liv också! Jag måste tillexempel pyssla färdigt alla inbjudningskort så att det inte blandar ihop sig med semestrar och bröllop för folk, så att det i slutändan bara blir jag och J på vår bröllopsfest! Dessutom måste jag skriva allvarsamma, yrkesmässiga mejl till folk som faktiskt vill köpa mina texter. Detta tar naturligtvis på mina krafter. Jag måste hålla en allvarsam ton i mitt skrivande i flera meningar efter varandra. För att uppväga allvaret så gör jag pruttljud i armhålan emellanåt och försöker säga "bajs" på alla olika dialekter jag kan komma på. Det visar sig visst bli roligast på bred norrländska. Prova själv.

Sedan är det faktiskt vansinnigt stressande att sitta och veta att jag har en del skolarbeten som jag borde gjort för länge sedan, det är otroligt tidskrävande att sitta och tänka på dessa saker! Jag måste bara sitta och tänka på detta någon dag till, till dagen innan inlämningsdatum eller så, det är då jag bruka ta mig i kragen nämligen. Sen jag kommer tillbaka med stormsteg!

Jag skrev förövrigt en ny sketch häromdagen, det var en man och en kvinna som hade en dialog innan de skulle in till sin egen vigsel... Jag skickade den till några revyer för utlåtande. Troligtvis är det bara jag som tycker att den är rolig, jag sitter och grymtskrattar högt åt mig själv flera gånger om dagen... suck...

Jag fick paket på posten idag dessutom! Det var en mycket trevlig människa från Torsåsrevyn som ville att jag skulle få se deras tolkningar av min text "Till sängs". Nu ska jag bara hitta play knappen på denna tekniska mojäng sedan får vi se vad som händer. Det är ju så himla gulligt att de skickar dessa videos, jag har fått tre stycken nu. Dessa ska jag lägga i min egosamling och ta fram en dag då jag sitter och bedrövar mig själv över att jag är jag. Revyfolk är bra folk minsann... Det har ju jag alltid sagt... host, host...

L  skrev en dikt till mig idag:




Jag vet att man kanske inte egentligen borde göra det, men jag tar det som en enorm komplimang att se ut som en jordgubb i huvudet!

Hon är magisk, mitt lilla hjärta!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Misshopeful
skriven :

De sketcherna skulle jag behöva se nu..så jag får skratta lite. Börjar tro att ansiktet frusit fast i en snorig prosit pose.

L måste tillhöra morgondagens komiker eller kanske även hon revyförfattare, som mor sin. Jag behöver ju inte fråga var hon får allt ifrån - det är ju uppenbart. Ha,ha underbart.

2 Irene Sjöberg
skriven :

Mycket trevligt att du är tillbaka, trodde ett tag att du hade fått akut skriv-handikapp. Tack för att du visade ett livstecken. kram

3 Ida
skriven :

Vilken underbar dikt!! Naturligtvis syftar hon på jordgubbens sötma, inte dess röda gropiga "hud" med gröna prickar på!! :)

Vi väljer ju allt hur vi tolkar, eller hur!!?



Igår var cowboyfesten som sagt.. krisar de med underhållning kan ju alltid sami köra mr cowboy från talang 2008.. haha!



Puss å kram!! :)

4 AM-kusin
skriven :

Å, så söt! Kram och kul att du är tillbaka! :)