Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Radiokorv och grillreklam



Igår var jag på speaker audition på Mix Megapol. Jag stövlade naturligtvis in på ett ytterst oglamoröst sätt med fjällrävenrygga och jordgubbspåse.  Fullständigt oblygt svepta jag i mig gratis kaffet och förklarade sedan på minsta möjliga smakfullhet att jag var alldeles slaskig i munnen efter min träning. Då fick jag det sagt också, att jag tränar, det är alltid bra när man börjar ett nytt jobb, att visa att man har självdiciplin. Att den diciplinen begränsas vid att träna ytterskt sporadiskt behöver man inte berätta så noga tycker jag.

Efter att ha joddlat ur mig två olika jinglar i den gigantiska micken så utbrister Mr Megapol: "Yes, och du är så braaa med! You´re in!" Detta är modernt och hippt radio språk antar jag och betyder väl något i stil med: " Jo, du dög, vi kanske ringer dig igen" på ren svenska. Så om ni har vägarna förbi Borås och hör en hysterisk röst i radion som uppmanar dig att rösta rött på valet till europaparlamentet, då är det jag och då måste ni göra som jag säger!! Så är det. För nu är jag radio(reklaminläsare)kändis!

Efter detta så var det grilldag med Klass 1 C. Föräldrar och barn irrade runt en liten sjö och svarade på vansinnigt svåra frågor. Det var jag och två mammor och en pappa till. Vi tog naturligtvis uppgiften på fullaste allvar och fuskade så gott vi kunde genom att använda oss av eget påhittade livlinor i form av ring en vän och fråga publiken samt det gamla tricket "tjuvlyssna på andra". Min grupp vann... 

Det känns ändå som att den fula, röda plastmappen som jag fick i pris kan vara värt att fuska för! Så är det i livet, dom som fuskar vinner! Ingen heder här inte....

Puss! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 kristina burén
skriven :

Hej Jennny!

Grattis till mapppen! Längtar efter att höra din röst i radion.

Kram!

Kristina B i Tumba

2 Standuplars
skriven :

Så, nu vet du att jag lever!

Ha det gott

Lasse (Det är mitt nya artistnamn....)