Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Det våras för rynkan!

 

                                  
 

Jahapp, då var solen här igen. Visst är det underbart när det bränner i hyn och man får sitta och kisa med sina små ljuskänsliga ögon mot en blekblå himmel, äntligen.

MEN när man sedan kommer in och entusiastiskt joggar fram till spegel för att se om de skrala solstrålarna lyckats få färg på det grisskära ansiktet och istället möts av en påbörjad klyvning av huvudet mitt imellan ögonbrynen så känns det inte fullt så ljuvligt. Jag försöker med våld att slita isär rynkan och intalar mig att om jag gnuggar våldsamt på den så kommer blodcirkulationen att medföra en välkommen uppsvällning precis på rynkeländet. Men denna kvasivetenskapliga metod visar sig inte åstadkomma någonting annat än svidande smärta. Eftersom att jag bestämt och med armarna i kors varit motståndare till botox för att rätta till liknande skavanker så finns inte heller den metoden som alternativ.

Istället försöker jag att fundera ut hur denna rynka och jag skulle kunna komma överens.

Följande positiva fördelar kom jag fram till med att ha en kraftig rynka mellan ögonbrynen:

  • Man kan använda den till att spara myntet till kundvagnen. Så har man det alltid lättillgänglig och slipper leta igenom bilen efter kundvagnsmynt.
  • Jag skulle kunna pryda den med läppstift och på fullt allvar hävda att det är min extramun och som partytrix kan jag springa runt och llåtsasskyssa folk med den. Säkert väldigt festligt och uppskattat.
  • Jag kan tänka på flera spännande sexuella aktiviteter med ett extra kvinnligt könsorgan i pannan… kanske inte så upphetsande, men dock spännande.
  • Man kan på rent bus använda den till att sträcka fram biobiljetten på ett tokroligt sätt.
  • Man skulle kunna använda den som ren härskarteknik. Vad jag än säger så kommer jag att se arg ut och på så sätt sätter jag kanske lite fruktan i min omgivning, som sakta kommer att formas till slavar under mig och min rynka.
  • Folk kanske börjar ta mig för en riktig filosof med pannan konstant i djupa veck. Detta kan ju förståss medföra en gratis statusskjuts och folk kommer att börja lyssna intresserat på mig och min nya Dylan a´la Beverly Hills rynka.
  • Om jag skulle få för mig att bli knarkare kan detta vara en utomordentlig gömma för mitt kokain. Ingen skulle väl söka därinne? Det har då i alla fall aldrig jag sett i vare sig Beck- eller Falkfilmerna!
  • Nu har jag äntligen ett kroppsligt kännetecken som jag annars saknat hela mitt liv. Jag kan vara ”hon med rynkan”, lite som Jokern eller Kapten Krok.


Japp. Så får det bli. Jag välkomnar alltså härmed denna rynka och ser fram emot en skön, solig sommar tillsammans!

 

Taggar: rynkor, vårteecken, sommar, sol, ålderdom;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 WoB
skriven :

Eller så kan man göra som jag gör. Vara hysteriskt flabbglad över den enorma finnen som satt sig precis där och jämnat ut fåran bättre än allt botox i världen. Hellre finnig än rynkig liksom. Ständigt 14 år :-)

2 Jonna
skriven :

asg Gode tid vad jag skrattade åt ditt inlägg! Du har sån skön humor Jennie! :D Det har du alltid haft! :D

Sjukt bra skrivet! :)

3 mammakarin
skriven :

Tack för alla tipsen, jag kommer att använda mej av dem, tror jag...jätteroligt.