Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Musse med munnen familjen





Vi är en tönt familj.

 

Johoodå, det är vi faktiskt!

 

Det är oss du ser ute i skogsdungen med fjällräven rygga och plastpåsar i kängorna. Vårt barn kan minsann urskilja minst tre sorters svamp och hon skulle aldrig för något i världen få för sig att fingra på en flugsvamp. Vi skrattar dessutom högt och skvimpar upprymt vatten på varandra alla tre när vi gör vårt regelbundna besök på stadens badhus. Som om inte detta vore nog så har vi även en liten ramsa som vi avfyrar då vi känner att andan faller på: Vi lägger en varsin hand på varandras och utbrister sedan tillsammans:


-FAMILJEN! ÅÅÅåååååå! Samtidigt som vi skjuter iväg en fingerraket med fingrarna föreställande dalande fyrverkerier.



Jodåsåatt...


Vi är antagligen den familjen som alla ni fullständigt föraktar! Eller iallafall som jag skulle förakta om jag inte vore jag... Vi har inte ens varit otrogna mot varandra... "Men HUR vet hon det då!! Hennes gubbe har sääääkert varit ute och svängt utan att hon vet! Säääääkert!!" … Nej!

 

Trist va?! För er alltså. Bra för mig, så slipper jag sitta i fängelse för krossning av otrogen man... Något sådant kan ju skapa en smula dålig stämning i familjelyckan...


Visst grälar vi också, men det skulle antagligen bli en ganska trist familjesåpa eftersom de flesta bråk består av att jag beter mig en smula överteatraliskt och försöker spela Garbo till min oförstående sambos förtret. Bråken kan också vara ett resultat av att jag anmärkt på hans egenskaper som är så typiskt för karlar i allmänhet. Han kan visserligen inte rå för att killar helt enkelt är liiiite mera korkade än oss kvinnor, men han representerar ju ert släkte för mig iallafall... Så när han inte hittar saxen som ligger mitt på bordet bara för att ett plåster ligger över den så får ni skäll allihopa ska ni veta! När han "städar" köket men missar att diska, damma, dammsuga, torka, rengöra... utan bara kom ihåg att ställa in mjölken, så är det minsann hela det manliga släktet som åker på bakläxa.

 


Men bortsett från det så är vi en alldeles, fruktansvärt gemytlig familj! Med egen ramsa och interna skämt som bara vi förstår. Vi ska dessutom passa på att njuta av detta ända tills vår dotter blir tonåring och till slut inser hur fenomenalt töntig jag egentligen är och hon straffar mig genom att börja knarka. Då min kille dessutom tillslut utbrister: MEN FÖR HELVETE JENNY! HÅLL KÄFTEN NÅGONJÄVLAGÅNG!!! Då även jag får hamna i ett hål av skilsmässa, curlingföräldrande och barnbidragsbråk...

<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->

Hur som helst så ville jag bara presenter oss ordentligt för er, så att ni vet att det är oss ni ser nästa gång som ni spottar åt dessa förbannade familjepretton som inte har vett nog att separera när ungen är bebis!


Så håll tummarna era missunnsamma, bittra jävlar! Snart kanske vi sjunger vår ramsa för sista gången och jag gör er sällskap!

 

Men så länge så kan ni ju spotta och fräsa över denna fantastiska bild ovan, där vi gör något som vi kallar ”Musse med munnen” – minen...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 linda bystedt
skriven :

Grattis i efterskott jenny!!

ÅÅ va bra att det finns fler "tok" familjer än min...vi har ingen ramsa men många andra tokigheter för oss.

2 Tiszle
skriven :

Åh, underbart! :) Jag blir så himla glad av att se eran urmysiga familj. Det är ju precis så som det ska vara.Inte missa en tum av vad livet har att erbjuda. Ps. själv sitter jag i skrivandets stund med lavendersalva insmort på fötterna som är nedstoppade i plastpåsar med raggisar utanpå. ha,ha plastpåsar funkar prima till det mesta... ha,ha

Ha det bäst!

3 mammakarin
skriven :

4 mammakarin
skriven :

Familjen....ni är såå härliga!



5 Johannna
skriven :

haha helt underbar bild! va söta ni är!! =)