Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Cocostoppar, knäck, ischoklad, lakritskola och kräks



Jahapp...

Sådärja. Då var julgodiset fixat! Årets julgodis resulterade i följande:







  • Knäck och knäckstrutar
  • Lakritscola
  • 1 st bränd plastbunke
  • Marsipan figurer med ofantligt mycket karamellfärg på
  • Tre brända fingrar
  • riskaka med mörkchoklad
  • Ett karamellfärgsskadat köksbord
  • Marsipan bollar doppade i choklad
  • 1 st magsjuka

Det som gick så bra detta år. Ingen fastnade i det smälta sockret. Nästan inga tårar.

1 st magsjuka. Javisst, ni läste rätt. Preciiiis när vårt godisbak är färdigt och när den sista trasan får gno den sista knäckfläcken så är det dags för årets första och (förhoppningsvis) sista magsjuka. Hela natten ägnades åt luggupphållning och hinksköljning. Nu sover kräksängeln iallafall och tröstar sig med våra löften om att hon kommer att hinna bli frisk till julafton.

Självklart kommer inte jag att bli smittad... Jag vet inte hur många år jag bett om vinterkräksjukor och andra kräkepidemier. Aldrig har jag lyckats få dem! J kommer naturlivs att få det. Även om han inte får den riktiga varianten kommer det garanterat smyga på honom en placebo kräksjuka bara för att han vet att risken finns...

Så kommer de sitta där, tunna och ursköljda med ett alldeles lagom sug efter julmat och med ett eller två kilo till godo som de med gott samvete kan fylla på. Allt medans jag sitter och frossar leverpastej och knäck tills det rinner ut ur näsan på mig. Inte kommer jag att ha ett naturligt stopp, inte kommer jag att kunna fylla några förlorade kilo med gott samvete… nähädå.

Jag kommer antagligen att vara den enda i den här familjen som inte bara kommer att lägga mig med den sedvanliga illamåendekänslan utan även med en extra fettvalk som julklapp.

Hurra...


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ida
skriven :

Men stackars liten!!! Hoppas tomten kommer med en extra liten julklapp till den som kräkts! (se till att åxå är garderad, klappa in lite mjöl i ansiktet så du ser blek ut, sucka och klaga lite över illamående, ta med en liten mugg in på toa och lås dörren. Nu är det bara showa!! Häll vatten i toan "stötvis" och kvälj och hulka.. så har du OCKSÅ haft oturen att bli sjuuuuk så de andra mååste vara extra gulliga!! =D Två dagar senare kommer förmodligen den äkta varianten...



Men det kan vara värt ett försök! =)

2 marie lindgren
skriven :

jag är så imponerad av din fina hemsida! Jättekul att läsade och titta på roliga bilder. Gillar shopen i skogen och allt mysko julpyssel. Nu vet jag hur man kommenterar också - det tog bara några år för mig att fatta..... Hoppas vi syns tillNyår och att kräksjukan gått igaven./M.Marie

3 Wob
skriven :

Ok. Nu har jag koll på vad folk håller på med såhär före jul. Inte undra på att krogen är tom om det ska vara så där mycket krafs man ska göra mitt i vintern. Fast jag ska vara ärlig, jag hade en smula svårt att se vad som var godis och vad som var kräks??? Den där kastrullen med en slev i???? Aj, slåss inte, bara frågade ju :-)

4 Linda
skriven :

Hey! Haha, ni verkar iaf ha haft ett trevligt julbak om man räknar bort mja du vet ju själv;-) skön blogg iaf som jag tänker fortsätta kika in på. Ha de gött kram linda åh disse;-)