Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Julmys på djurparken







Idag var vi på borås djurparks julmarknad. Iklädda de varmaste täckbyxorna och nopprigaste underställen så gick vi runt och svettades i plusgrader i ca tre timmar. Man kanske kan tycka att det är alldeles för nära jul för att kasta pengar på något så onödigt och fånigt som julmarknad, men det tyckte inte vi.Vi såg till att dela upp vår kassa rättvist och hade alltså en hundralapp var till förströelse. Vi rusade alla i kapp till första presentlotteriet... På något sätt så har vi fått för oss at det är där vi "brukar" vinna, efterssom att vi gjorde det en gång för 4 år sedan. Då vann vi flera presenter av blandat skräp som vi faktiskt fortfarande har kvar... alltså känns det lite hemma för oss att snubbla in i högen av desperata presentlottköpare för att snuva dem på den hemmagjorda knätofsarna, tantiga förkläderna och dvd- filmerna från 80-talet.

Vi lämnade ståndet som vinnare även i år, eller iallafall en av oss. L såg till att vinna hela 4 paket medans hennes stackars föräldrar förblev lottlösa... Jag försökte skoja med J och hojtade glatt... Nääää, och inte ens tur i kärlek har vi! Men jag vet inte om blicken han gav mig var av uppskattning eller vrede. Jag visslade vidare och låtsades såklart inte som om jag sett den alls.

Väl framme vid stallet så möts vi av en något annorlunda syn. Där står det en litet flickstackare med en hand uppstoppad i baken på en apa!! På alldeles riktigt!

Detta var tydligen en show av något slag och eftersom vi hade överlistat alla andra Boråsare genom att gå fel väg detta året så var vi alltså först framme vid slutet, så det var inte alls mycket folk här för att se "handen i rumpan -showen" just då. Jag beordrade naturligtvis fram en fotosession och det blev ett mycket trevlig möte.




Apan heter Totte och tjejen Zilla. De vann talang 2007 och är som en fortsättning på Anki och Pytte. Vet ni inte heller vilka dom är så kan ni lika gärna hoppa över detta stycke och sluta läsa vid " Där står det en litet flickstackare med en hand uppstoppad i baken på en apa!!" Att jag sen hade svårt att prata med den buktalande flickan istället för med dockapan är ju något som jag får skämmas över i tysthet.


Vi lärde oss även andra spännande saker idag. Tex att det är viktigt att illustrera varningstexter på ett sätt som gör att alla kan förstå, även de små barnen. Borås djurpark är ju vansinnigt pedagogiska!



Ni ser ju själva! Det är ju farliga djur i lejonburen så klart, så om du inte aktar dina små händer kommer det någon med perfekt tandrad och biter en alldeles perfekt liten tugga av din perfekta lilla hand!



Var dag, ny lärdom!

En inköpslista över julmat har gjorts idag och jag varnar er för starka bilder denna följande vecka då det kommer att kretsa runt julmat och julgodis. Bara varnar alltså...

Hej så länge!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Misshopeful
skriven :

Tja!

kolla in min bloggsida jag har något till dig där :)

ha det gott!!