Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Kör (bak) slaget


Idag har jag suttit i tre timmar och väntat och väntat. Väntat på att få sjunga en liten stump på två minuteroch på så sätt se om jag duger till att få vara med i "körslaget" tv 4:s storsatsning där folkkära artister samlar ihop sin egen kör och som sedan får tävla mot varandra live på teve. Det ni.




Jag kom till auditionen lagom sent. Släntrade noncharlant in vid fyra snåret och tittade medlidsamt på de stackare som redan suttit och väntat en timma tidigare. Jag hamnade lyckligtvis brevid en kvinna i röd jacka. Det var inte för jackans skull det var lyckligtvis, utan det visade sig vara en riktigt trevlig prick! Vi konstaterade då muntert att vi tillsammans såg ut som en julgran, där jag (med min klargröna jacka) var granen och hon en kula. Jag var nöjd med den fördelningen då jag misstänker att jag inte känt mig särskilt bekväm som kula. Senare adopterade vi även en annan mycket trevlig kvinna, hon fick då vara julgransfot...




Julgransfot till vänster, kula till höger.

Efter en tids väntan och med märklig avsaknad av fjärilar i maggropen så var det alltså dags för vår tur. Vi gick 5 st per gång och leddes in till ett litet dovt rum där akustiken kunde få Céline Dion att låta som en ko i målbrottet. Där inne fick vi sjunga inför en konstnärligt klädd kille som enda publik och som nu skulle halshugga oss en efter en . Nä, kanske inte riktigt halshugga, men ta oss vidare på nästa omgång i auditionen iallafall då man fick sjunga inför Magnus Karlsson himself.



Kvinnan i röd jacka, hade tidigare under kvällen konstaterat att hon antagligen gjorde bäst i att hålla sig till mig för hon kände att turen skulle gå hennes väg då, hon fick energi av mig sa hon! Det var roligt! Det var bara liiiiite trist att jag tydligen gett henne alldeles för mycket. Hon gick vidare, inte jag... suck...

Jag fick alltså skamsen gå hemåt med min gröna jacka hängandes på de slokande axlarna...





Ni kanske tror (precis som jag gör just nu för stunden) att jag inte kom med för att jag är så katastrofalt värdelös? Men det är naturligtvis inte alls orsaken! (Det är vad jag kommer att intala mig imorgon) Anledningen ligger ju i att jag var en hyffsad 30 åring med ett glatt leende, sånna finns det gott om. Julgranskulan som gick vidare i min grupp var en strålande 45 -nåntingare men ett ljudligt skratt och en härlig utstrålning, dom finns det färre av!

Så ikväll får vi hålla tummarna för att hon kommer vidare ytterligare en gång och så småningom att hon får stå och skråla i direktsändning. Min julgranskula! ;)


Dålig förlorare som jag är så kommer jag att tjura hela kvällen och kommer eventuellt att återhämta mig från botten imorgon, så vi får höras vidare då...

PS. Jag blev iallafall intervjuad av Magnus framför en stooor tevekamera så liiite kändis är jag allt iallfall ;)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 DarkFlimango
skriven :

sv: Tack så jättemycket! :) Blev jätteglad när jag läste din kommentar :)