Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Men det är ju bara att bita i det kanderade juläpplet...



För som min kloka dotter uttryckte det i ett spontant julpynt:




Och så är det ju... Men eftersom att jag är född norrlänning så trodde jag mycket länge att texten snarare var ett konstaterande på detta vis:

"Nu är det jul igen och nu är det jul igen och julen varar int` till påska"

Vilken jag fortfarande anser är betydligt mer realistiskt än att den varar intill påska... Men ärligt då, vem orkar fira jul och hålla sig rosenkindad och mullgullig så länge då? Ärligt...


Dessutom så sa vi att vi inte skulle köpa julklappar till varandra i år... det gick sådär med det och nu ligger det en hög under plastgranen lika förgrenat. Jag har räknat alla mina och tyvärr verkar det som om den lilla i familjen har varit snällast då hennes hon får alla stora och hårda paket.

Men, men... jag sitter ju här med nya juletjocksockar och är jätteglad över att jag äntligen blev vuxen... jätteglad... verkligen... suck.


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: