Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Modebloggen Nr 1

 

Mode flugan har äntligen surrat sig åt mitt håll! Bättre sent än aldrig antar jag, och jag vet flera av mina nära vänner och ovänner som drar en lättnadens suck över att jag äntligen får ett bättre perspektiv på kläder och stil och äntligen kommer till insikt över hur viktigt mode faktiskt är för oss människor.

Jag kommer nu att lägga ut det absolut senaste modet här på falukorven och mina kära bloggkollegor Sofie Fahrman och Blondinbella (samt alla andra modebloggare som man inte kan se skillnad på bak- och framsida på) kommer alla att vilja adda mig som vän på facebook.

Vad som känns extra bra är att jag äntligen kommer att få känna att jag passar in! Äntligen kommer även jag att få tjattra om märkesvaror och byxlinningar, scarfar och klackeskor!

Vad som orsakade denna pånyttfödelse var när jag tidigare i veckan bokstavligen halkade in på en lerig strumpa i detta fantastiska varuhus. En ställe som tydligen funnits jätteläge men som jag aldrig riktigt tänkt på. Varuhuset heter NDWoods och är vad jag förstått en världsomspännande kedja som finns så gott som överallt. Lite som Ikea, fast med kläder.

Njut av bilderna samtidigt som jag slår takten på stora trumman och ropar ut: KONSUMERA MERA!!!


 

Först gick jag till skoavdelningen:

Vad sägs om denna fantastiska sandal!?




Eller denna sko! Är den inte fantastisk? Den är ju inte bara snygg, rejäl också!





Helt otroligt! Så mycket snyggt, som bara ropade KÖP MIG!!





Och det var ingen större prisskillnad på märkesvarorna! Dessa snygga Reebok var i stort sett gratis!





På väskavdelningen hittade jag dessa skönheter.

Är det inte det gär en väska a lá riktigt modechick!??





Denna var min favorit! Känns lixom lite 70- tal! I Liiike!




För den som kunde kosta på sig lite mera hade de detta paket: Astrendig cykelhjälm + väska! Julklapp kanske??





Svängde förbi barnavdelningan och hittade denna snygging! Kanske får bli om något år eller så om det skulle råka bli ett lillasyskon ;)





Men denna då!! Jag har aldrig sett något liknande! Är den inte alldeles underbar!?? Tyvärr lite för dyr :(





Det är helt otroligt, men till och med dammsugarna ser så himla fräcka ut idag. Det är ju en möbel som man bara vill ha stående framme istället för att gömma i en städgarderob!! Som denna...





Sist av allt gick jag in på glas och porslin, där fyndade jag dessa koppar! Snygga va!





Vilken dag!! Jag var alldeles slut efter att jag vandrat runt i flera timmar. Ändå kände jag en märklig tillfredsställelse över mina shoppingfynd! Jag var bara tvungen att ta ett kort på varuhuset innan jag gick hem!





Om ni har vägarna förbi så måste ni besöka NDWoods, det kommer garanterat att bli en upplevelse ni aldrig glömmer!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Carro
skriven :

Du e juh helt för underbart rolig!!!

Skrattar så jag gråter!!!

Vi kanske kan gå å shopa ihop ngn dag, tror att det finns ett sådan kedja här i Sthlm oxå!!!

2 Anonym
skriven :

Klart roligaste modebloggen jag läst. Fyndigt! Får vi en fortsättning? kram mammakarin

3 Johanna
skriven :

ASG

4 Ida
skriven :

Hahaha!!! Va fan, inte har den kedjan etablerat sig här uppe?? Tror faktiskt att jag måste ringa kommunen så dom inte lovar bort marken vid Solbacken till Biltema eller nåt annat trams! Hit med NDWOODS!!!! NU!!! =D