Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Reklam

 

Reklam, denna påflugna plåga som drabbar oss varthän vi än vänder oss. Så fort vi betalat i kassan och med ett stolt leende svänger oss runt med den käcka lilla påsen så möts vi av en stor affisch som berättar att vi köpt HELT fel pryl och att det var denna fantastiska apparat vi ju skulle ha köpt istället! När du då vänder dig tillbaka till kassörskan för att byta så tittar hon på dig som om hon aldrig sett dig och frågar om du har kvitto! Vilket du naturligtvis inte har, för det har du hunnit tappa bort på de sekunder det tog att vända sig bland alla julshoppare! GAAAHHHhh!

Ändå är det som om det är något trolskt och magiskt i reklamen som jag förhäxas av. Jag kan komma på mig själv att sjunga reklamjinglar och småmysa i kapp med Coca-Colas julreklam där tomten kommer med sin släde och för ljus och godis och dricka över hela... eh... New York... (Det vore ju mycket bättre om tomten skulle komma ner över de olycksaliga länderna i Afrika där ungarna dör av vätskebrist bara några meter från Coca-Colas stora vattencisterner som de absolut inte får tillgång till. ”Holidays are coming, holidays are coming” skulle alla de små Biafrabarnen sjunga och tacka den stora varujätten för att de äntligen får smaka på denna mystiska dryck som blivit tillverkad i deras by)

Sedan har vi TV-shop. All min sans och logik försvinner ut genom porerna och jag fullständigt fängslas av dessa fenomenala prylar! Vem kan motstå en kroppsstrumpa som får dig tre storlekar mindre på bara några minuter!?? Och det kan ju inte vara fejk för man ser ju faktiskt en bild på samma person före, och efter! Eller, Sauna Belt! En slags vadderad blöja som man lägger runt de partier av kroppen där man vill skala bort några hudlager, för att sedan svettas bort allt vatten och hud som finns på den yta där du satt blöjan, flera centimeter på bara 50 minuter!!! Jättesmart ju!!

Själv kunde jag inte motstå jouicepressen som heter något så dramatiskt som Power Juicer Express!! Det ni! Och ja, den är så fantastisk som den låter! Man samlar ihop all frukt man kommer över, skalar och delar i lagom stora bitar,  man lägger sedan varsamt ned bitarna i maskinen och trycker på on-knappen. ”FZSHZSsssssssssssssssssss” låter det sedan lite läskigt aggressivt (det är det som är ”expresset”)och så ser du strax hur det pressas ut några härliga droppar av fruktjuice som räcker precis till att vi alla tre kan fukta läpparna med saften och kännas oss riktigt ordentligt vitaminberikade. Sedan återstår bara att ta isär alla fem delarna av maskinen och diska ordentligt så att det inte börjar lukta jäst frukt, för det anses tydligen inte lika fräscht… Själva diskprocessen är antagligen det som är ”Power”, för det är ett j*a jobb att få bort alla fina fruktfiberhår från det täta rivjärnet.

Nåja… här ovan har jag i alla fall valt ut några små reklambanners som jag tycker verkar roliga. På CoolStuff har jag redan lyckats inhandla både en vetekudde i form av nallebjörn som man värmer i mikron några minuter och sedan håller sig varm i några timmar. Dock med en stark soft av lavendel som man gärna kan få lite hulkningar av till en början, men det går över! Sedan köpte jag ett pulver som gör badvattnet till blått slime och slime blev det, överallt. Till och med i näsan, vilket kändes lite överraskande. Jag köpte även en lampa som ändrar färg om vattnet i badkaret är varmt eller kallt. Den funkar! Tyvärr inte till vår badkarskran, då det var fel storlek, men vi har provat i handfaten och där lyste det förfullt, oj så roligt vi hade åt det, i flera sekunder. Sedan köpte jag två flytande lampor som man har i badkaret och som flyter runt där och ger en härlig spa-känsla, vilket det faktiskt gör... ända tills batterierna börjar rosta och lampan blinka, då känner man sig märkligt nog inte längre lika avslappnad… Men gå gärna in ni och kolla om ni hittar något spännande!! Hör av er om det funkar eller ej!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: