Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Självmordsbenägna tyranner styr mitt liv flera minuter om dagen!!

 



Busschaufförer. Vad är deras PROBEM!?

Det verkar som om de kollektivt har kommit överens om att göra alla bussresenärer till fienden och snart kommer de väl antagligen att sätta konformade örngott eller lakan på huvudet bara för att visa sin gruppgemenskap. BYT jobb då för hela friden om du är så missnöjd med detta serviceyrke. För visst är det väl det!? Jag betalar som kund en tjänst som de skall tillhandahålla på bästa sätt och om ingen åker så har de inga att skjutsa, alltså inget jobb. Men jag misstänker att de missade det lilla stycket på busschaufförutbildningen.

Under en dag så åker jag buss minst 4 gånger. Jag betalar ett dyrt busskort för det och jag förväntar mig följande:

1. Att bussarna kommer i tid
2. Att jag slipper hänga utanför bussen på grund av platsbrist.
3. Att jag får känna mig trygg under resan som ska ta mig till målet.

That`s it. MEN, istället för att anamma dessa "klausuler" som vi som kunder har all rätt att sätta så väljer dessa förbannade fånrattare istället att göra precis tvärt om.

Bussen är 40 minuter sen. När det sedan kommer så säger chauffören ingenting om det, utan sitter och ser ut som en spade och som svar på min fråga om det var halkigt på vägen, om det kanske var därför han var så sen, får jag nöja mig med ett nonchalant knyck med axlarna som svar. Nästa buss. Jag och min dotter ska kliva på bussen, det står en man tre meter bakom som precis då hoppar fram och ska byta av chauffören. Halva jag och min dotter har redan gått in med blir nästintill halshuggna och får höra ett grymtande: "Ni får ju vänta tills jag har bytt, ska det vara så jävla svårt att begripa!" Detta får mig naturligtvis att se rött och jag skäller ut honom efter noter och efter att jag gastat åt honom att be om ursäkt för sitt idiotiska beteende inför barn och allt så bajsar han ur sig en falsk "ja, ja ursäkta då".

Nä, jag tänkte nu föra lite statistik över hur illa det egentligen är ställt med dessa människor. Det känns faktiskt riktigt obehagligt att ha en massa självmordsbenägna, hätska människor som kör runt oss, och som faktiskt har mera makt över om vi ska krossas till kärnpartiklar eller om vi ska få fortsätta leva våra bussåkande liv än vad jag vågar tänka på.

Därför kommer jag att inflika en till varje inlägg så att vi kan hålla koll på om det lutar åt någon sanning detta med att de sannerligen borde skickas på gruppterapi.


Jag börjar med idag då.



Jag och min dotter kommer springandes mot bussen. Vi är inte sena, bara på pricken i tid. Chauffören tittar på oss, vi springer så att snoret rinner och närliggande hus vibrerar. Bussen stannar demonstrativt långt bort så att vi måste springa en liten extra bit och skämmas. När vi sedan går på bussen och jag, min idiot, ler tacksamt och flåsar *Oh, vilken tur att vi hann* bemöts jag av en blick av is. ”Ni måste ju stå PÅ busshållsplatsen, annars ser jag er ju inte!!” hivar han argt ur sig. Jag VET att han såg, ALLA såg oss. Vi hade färgglada kläder och flaxade med ett stort kollegieblock! Men jag sa ingenting, kunde inte prata efter språngmarschen. Som om detta inte vore nog så fungerade inte stoppknappen heller så jag ställde mig upp för att högt och tydligt ropa: * STAPPKNOPPEN är trasig!! STAPPKNOPPEN fungerar inte!!*... Två gånger, innan jag fattade vad jag sa. Jag satte mig sedan ner och ropade *PLING* Istället...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Carro
skriven :

Skönt att läsa att detta fenomen inte bara drabbat Sthlm, undrar om de har en hemlig klubb alla dessa busschaufförer.... Servicekänsla är nog inget de lär ut på utbildningen. Å sen är det bra att hälften av alla som kör bussarna knappt kan det svenska språket. Tror det kan vara en strategi ifrån ägarna av företagen som kör bussarna. För om föraren inte kan svara på frågor så kommer dom inte heller att komma sent pga att de faktiskt pratat med resenärerna.

Även skönt att se att den här alldeles egna plinget har spridit sig, har gjort det en eller två gånger själv. Alla de andra resenärerna har kollat på mig som om jag varit en förymd patient ifrån Beckombergafniss

2 Anonym
skriven :

Tips; skicka texterna till deras chef, han/hon kan ju kanske göra nåt åt saken...här hemma är det så här: grannen tappadebort sitt nytankade busskort, inte kul, men under kvällen ringer busschauffören och har hittat kortet i bussen och visste genast vem ägaren var...sånt är livet på landet ibland.

3 Ida
skriven :

Hahahahahahaaaahaha!!!!! Jag skrattar ihjäl mig åt dina roliga fadäser! Kanske är det lite för att klockan är åt helvete för mycket och jag verkligen borde gå och lägga mig en kvart eller så.. Stappknoppen är en höjdare! :D



Men samtidigt, va fan.. tänk om du hade bott i Boliden, då hade nästa buss kommit om en vecka och den enda som delar hållplats med dig är en halt älg!



Allt är relativt..men Norrland är ändå alltid värst!



KRAM!! pling