Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Heloj, diss is Miss Bliss calling Chicago!






Ja, som ni kanske redan vet så är ju jag en världskändis, en riktig supernova med lösögonfransaaar och finbehååå och damunderställ... nåja, en del tror det iallafall.

Jag har ju av ren flax fått släppa två singlar "Over There" under mitt egenkomponerade alias ”Jenny Bliss” och därför måste jag ibland slänga av mig mysbrallan och försöka se lite celeber ut emellanåt. Speciellt då jag får fanmejl från någon svettig stackare i Florida eller så, som bedyrar kärlek gentemot mig. Jag tycker det är fasansfullt roligt att de i USA har så osvenskt lätt att hävda att de älskar en. I LOOOOVE YOU utropar dom, I LOOOVE YOU I LOVVE YOU LOVELOVE!

Medans vi i en del hörn av Sverige som mest kan krysta fram en halväkta ”Du är fin du” (efter att vi passerat vår 14 – års kris då vi var geografiskt förvirrade och snackade svengelska och försökte oss på osäkra kindpussar).  Men de älskar mig alltså. Efter att ha lyssnat på lite trallande. Jag skulle ju visserligen kunna vara en helskinande idiot för det. Men, de röstade ju fram Busch som president så jag kanske inte ska ha för höga krav på deras bristande källkritik... 

Nu är ju inte jag en riktig värsting idiot så ofta iallafall, och svensk som jag är så vill jag ju desperat att alla ska älska mig så jag svarar naturligtvis på deras kärleksbrev. Ibland får jag då tillbaka förvånade rader från Ohioer eller NewYorkare som uppriktigt överraskade undrar om det verkligen är jag som svarar dem eller om det är någon anställd som sitter och multisvarar på alla miljarders fanbrev.

Här sitter jag i stortrosor och urtvättad morgonrock och försöker desperat känna mig lite Hollywoodig. Jag lurar ingen. Men jag avslöjar inte heller att jag sitter nedsjunken i en datastol som en urtvättad Team Sportia strumpa för de stackars ovetande Amerikanerna, de kan gott få leva med visionen av den exklusiva Miss Bliss som lever i glitter och flärd, en Jenny Bliss som aldrig, ALDRIG skulle obducera en dammsugare av ren leda. Inte behöver de veta att det närmast glamour jag kommer är när jag råkat tvätta mina nya nyårs glitter trosor tillsammans med övrig tvätt och allt blivit nyårssprakande glimmande.

Som sagt, ibland glömmer jag bort detta alter ego som jag fått och påminns endast vid tillfällen då jag får sådan mejl som de jag fick idag:

Congratulations!

Jenny Bliss "All About Me" is #40 on the Fusion Radio Chicago Top 100 of 2008!

You can hear it on The Top 100 of 2008 hosted by Dave Tripper on December 31 @ 6pm Chicago time, replayed on January 1 @ 6pm.

And we would love to have you on the show, via LINERS and/or separately in an INTERVIEW. Simply contact me here via email (dave@mejl) or call me @ telefonnummer

DEADLINE FOR LINERS: The deadline for liners is 10pm Monday, December 29.

Because of the tight deadline, you can call me to arrange an over-the-phone recording of liners. OR, if you have time, record the LINERS in-studio, making them studio quality since we will be playing these over the coming months and years!

Before the actual liners, it’d be great if you could record a short liner talking about the single that hit our charts, telling a story of what inspired it or a funny/interesting story about performing it during the year. AFTER THAT, here’s the actual liners:

1. Hi, this is _____________, and you’re listening to Fusion Radio Chicago, The Future of Dance.

2. Hi, this is _______________, and you’re listening to Dave Tripper on Fusion Radio Chicago, The Future of Dance.

3. You can do another Dave Tripper liner, using your humor, smartassness, or any other creative way you want to do it, using the general format of the previous liners as a template or any other way you’d like.

4. And, if you can do a general “Happy Holidays” liner too, that would be great.

If you’d like to do an INTERVIEW, I have a very open schedule throughout the holidays to accommodate your schedule.

Thank you so much, and I look forward to you adding to what will be a great end of 2008 and a fantastic 2009!

Sincerely,

Dave Tripper
On-Air Host/Associate Program Director
Fusion Radio Chicago

Dave Dave Dave... Jag ringde faktiskt till honom för tre år sedan, men då låg jag etta på samma lista (före Madonna och hon har knappast stortrosor!!) DÅ utlovades jag en present för att jag blivit etta... Den har fortfarande inte kommit så som svar på detta brev svarade jag:

Hello Dave!

Wait a minute... Is it 2009 already? But I`m still waiting for that something you were going to send me for being NO. 1 -05!! ;)

Nice to see that Chicago`s still listening ;)

Have a great year!

// Jenny Bliss

KAXIGT VA!!!?? Jojjo, komma här och utlova presenter till en girig norrlänning för att sedan aldrig skicka dem. Den gubben går inte även om man är i från storstan i storlandet! Jag ringde inte i år alltså. Jag hade alldeles för mycket att göra med min dammsugare. Även stjärnor måste få pauser...

Som ni ser så tog jag bort direkt numret, synd för er va!?... Jag listade minsann ut att ni knappast skulle låta den chansen att ringa och låtsasinläsa ett Jenny Bliss meddelande rinna er ur händerna!? Men se den gubben gick inte... hoppas jag... gulp.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ida
skriven :

haha, det hade ju varit en höjdare!! "Haj, diss is Jänny Bllissh..rememba to alväjs keep pråmises, lav jo all" ;) men nåt sånt skulle jag ju aldrig göra (eller ens tänka på) hehehe



Gott nytt år! =)

2 Ida
skriven :

haha, det hade ju varit en höjdare!! "Haj, diss is Jänny Bllissh..rememba to alväjs keep pråmises, lav jo all" ;) men nåt sånt skulle jag ju aldrig göra (eller ens tänka på) hehehe



Gott nytt år! =)

3 Ida
skriven :

vilken idiotisk sida som dubbelpostar kommentaren, nu är jag ju tvungen att skriva en kommentar för att förklara att det inte var meningen med två likadana.. liksom. suck

4 Helena
skriven :

Åh jag är så ledsen men jag har verkligen varken tid eller ork för tillfället att pyssla med bloggdesigner...

5 Misshopeful
skriven :

Ha,ha det är bra Jenny. Ta ingen skit! som Grynet skulle uttryckt sig.