Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Nyårs bantning nr. 4010 ungefär...




Ok, bilden är liiite tillfixad...liiite, inte mycket alls.


Jahapp, då var jag igång med bantningen igen då. Dag nr tre och jag har redan fuskat med tre (ok, fem) små kaffekola (ok, sju) som jag inbillar mig att om man suger länge på dem så blir det inte så mycket kalorier och det jämnar ut sig lixom lite depottablett aktigt... För att stilla det dåliga samvetet så åt jag ett äpple dessutom så kändes det genast lite bättre.

Men huvudsaken är ju att man rör sig kan man tänka, och det har jag minsann gjort. Med undantag från igår då vi hade filmkväll med vänner så har jag tagit en hurtig 45 minuters upptäcktspromenad dit näsan pekar här i byn. Jag har bestämt mig för att ta en ny väg varje dag så att det inte blir tråkigt. Efter dagens promenad så börjar jag dock bli lite orolig för att det kanske inte finns några flera vägar att gå... Vi bor ju inte direkt inne i stan längre. Kanske jag måste spatsera rakt ut i skogen snart, och det blir ju spännande. Har jag tur så går jag vilse och kommer tillbaka om några veckor fleeera kilo lättare.

Nåja. Jag har laddat med en ny träningskalender där jag ska anteckna mina fram och snedsteg. Jag har dessutom visualiserat mig en bra motivationsbild av mig själv som en vältränad atlet. Jag försöker dessutom skrämma mig själv till motion genom att ha ställt upp en helfigurs spegel i badrummet så att jag tvingas skåda spektaklet i nakenskrud och i lysrörsljus vare sig jag vill eller ej. Jag har kommit fram till att om jag står snett bakifrån och sliter undan allt extrafett från rygg och höft och bak till en stor deg frampå och gömmer den där så man inte ser det i spegeln, så ser det rätt skapligt ut minsann. Men jag kan ju inte gå omkring så bland folk förståss.

Nä, nu ska jag återgå till att leta motivation på internet och drömma mig vidare till bikiniväder där jag avslappnat står och kastar frisbee utan att överarmarna ofrivilligt klappar i takt eller skinkorna agerar vindspel.

Jag återkommer med resultat. Skulle det nu bli så att jag inte nämner någonting mera om detta så har det skitit sig och då tycker jag att vi bestämmer att aldrig mera pratar om det, utan vi kommer bara överens om att ni inte påpekar mig vikt alls nästa gång vi möts helt enkelt. Men som sagt vi får ju se. Jag brukar inte ge upp förens om tre veckor...



 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 bambi
skriven :

Nyårslöfte? :)

2 Karin
skriven :

Jag lever...)) Himla fina ögon.

3 Ida
skriven :

Haha!! Det är en fiiin bild att drömma till iaf!! Jag har inte alls gjort nån sån bild utan jag har bitit ihop käkarna till benmjöl!! NU JÄVLAR ska här bantas, tränas och fixas! Jag har ju lovat mig själv att inte fylla 30 som tjockis.. tyvärr har jag sagt det i tre år och inget har hänt (och nu är det bara ett halvår kvar)



Så, nästa gång vi ses så skrattar vi bara hejdlöst som vanligt va? Oavsett resultat!!? ;)

4 Misshopeful
skriven :

Va!? Har du snott ett foto av mig? ha,ha Värsta bondbruden. Banta ja, det funkar jättebra i siså där 2månader - man går ner några kilo för att sedan "UNNA" sig lite gott efteråt för att man varit så duktig. Helt plötsligt så har man unnat upp sina kilo igen. Tröstlöst eller vad det tröstäta..hm..minns inte riktigt. kram

5 Misshopeful
skriven :

Du får en Award från mig för din fantastiska blogg :)..kolla in den!

6 Lars M
skriven :

Strålande roligt skrivet som vanligt!

Ha det gott

Lars