Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Ny friska tag...



Jag ber om ursäkt för att jag inte varit särskilt aktiv här denna vecka. Förklaring kommer härmed i form av en punktlista med tillhörande överdrifter så att grunderna anses väl befogade.

* Vi har skaffat en alldeles speciell bröllopsplanerar bok som vi har suttit och antecknat idéer och utkast och kostnadsplaner inför den kommande sammanslagningen. Det verkar bli lite dyrt det här, så det kanske bara bli jag och J och L på festen iallafall! Nää... Vi ska ju spara naturligtvis, men eftersom att vi inte är så bra på det så tänker vi för säkerhets skull även öppna ett konto för bröllopsbidrag där alla som känner att de har alldeles för mycket pengar på sitt konto enkelt kan placera över lite till vårt!! Bra idé va!!

* Jag hade tenta i fredags. En tenta om utvecklingspsykologi. Det gick riktigt bra, och egentligen var jag inte alls stressad över den. Men eftersom att man har invaggats i tron om att man som högskolestudent konstant ska bära en inre stress och ängslan över tentor så kan ju inte jag skilja mig alltför mycket från mängden. Det räcker väl med att jag har en riktigt grön jacka i så fall…

* Jag har fortfarande haft en pytteliten snorfabrik uppstoppad i bihålorna. Jag har varslat samtliga arbetare däri men de är tydligen för övermodiga för att bara ge sig av så lätt... nu börjar det emellertid bli pinsamt för dem så jag känner att de är på väg bort. Puh!

* Vi har varit på 30 - års fest. Det var roligt. Vi var en blandad skara av 40 mer eller mindre obekanta människor som hopades i ett hus mitt ute i skogen och som tack vare olika sorters vätska lyckades bli både polare och kamrater. En del lyckades dessutom känna sig så pass avslappnade att kläder blev överskattade och slungades iväg i en hög. Sedan gleds det runt i blottat tillstånd som nakna munsår (man såg dem, men tittade inte för noga och kommenterade inte dess existens, men man var samtidigt väldigt noga med att inte komma för nära). Där gick de omkring bland oss övriga som inte riktigt var lika avslappnade.

Vår present till 30 - åringen:



* Vi hade en hel lördag på oss att återhämta oss från festen. Vissa av oss var i sämre skick än andra... hosthost... Och lyckades efter kraftig ansträngning skrynkla in sig en bil för att äntligen få komma tillbaka till verkligheten och till hemmets trygga vrå.

* söndagen (idag) kommer att ägnas åt handling, julnedplockning och eventuellt skridskoåkning... Så som ni hör så är vi tillbaka och jag kommer att komma med nya inlägg mera regelbundet denna vecka ;).

Tack för alla grattisrop gällande bröllopet! Vi blir jätteglada!

Om än lite undersamma om varför det hos en del framkallar något förbluffade utrop... Man tänker, om vi istället gått ut med att vi skulle skilja oss, skulle förvåningen vara lita stor då eller skulle det vara mera förståeligt?  – Ja, nu har det ju gått snart 10 år, så det borde ju vara rimligt att ni faktiskt gick isär nu, det har ju ändå varit väntat ett bra tag...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ida
skriven :

Hehe! Jag är ju mest förbluffad över att jag inte är inhyrd som "präst" så att ni blir ordentligt ihopsvetsade! ;)



och som svar på din fråga på min blogg:



"Kanske är det så va!! ;-)

Jag saknar dig så mycket, så rätt vad det är så står jag utanför din dörr med en flaska norrländsk hallonsaft!" =D