Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Sidder hebba idag isdälled


Nä. Det bidde ingen skola idag... Det bidde ingenting, för vaken mig eller L.
Den gladlynta grillningen som vi tog oss an på den enda feberfria dagen igår var visst att anstränga oss lite väl mycket, så vi hamnade i förkylningskoma.

L fick dubbelsidig öroninflammation och rekvirerades medicin som enligt den lille öronsjuke smakade "apa". Och om någon som aldrig tagit ett endaste fult ord i sin mun påstår att något smakar ”apa” så måste man tro på det. Jag smakade såklart. Det var inget jag skulle sitta och småsmutta på nej. Men det såg lite häftigt ut när kvinnan på apoteket cocktailade ihop det ögonaböj sådär rakt över disk, man nästan såg hur det rykte och bubblade och hur pharmaceuten började skälva i ett häxliknande "MMUUOOOAHAHHAHAHAAaaa!!" Denna drink beställer vi nog dessvärre aldrig mera igen.

Nåja, in i kroppen ska det. Två gånger om dagen. Vi laddade såklart upp med god ProViva juice och marshmallowglass för att underlätta för den lilla hörselsnäckan. Det gjorde det, men hon är sååå sjuk ändå. Det gör ju så förtörnat ont det där. Och om man sedan är lite överdrivet orolig som vår L är så finns det ju dessutom en massa annan otäcka rädslor rörande plötslig dövhet eller eventuell öronlossning som måste bearbetas dessutom... stackar`n!






Så här satt vi sen i 20 minuter. Med våra snuviga, plomberade nosar noga genom sköljda av nässpray. Varsamt placerade över varsin skål med rykande varmt vatten. Förhoppningen var att allt snor i våra öron och hjärnor skulle luckras upp och helt enkelt flöda ut. Det gick inte riktigt så lätt... Men det var väldigt trivsamt. Jag hoppas bara att den lilla detaljen att jag i jakt efter eukalyptus råkade klämma i en hel tub mintdoftande fotkräm inte ska påverka vårt anlete i allt för stor utsträckning. En häl i pannan är sällan vackert. Särskilt inte när man är snorig…

Nåja... snörvel på er...



Vi sitter kvar så här en stund och hoppas att våra kroppsdelar är lite mera samspelta med oss i morgon istället. Skänk oss gärna en varm tanke... För synd om oss, det är det...

Men titta igen då:



Har ni sett något mera bedrövligt?
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 kusin
skriven :

Krya på er! Testa med ingefära, koka och drick eller andas in ångorna, det brukar hjälpa lite. Värmande kramar kommer i alla fall här från Stockholm!

2 Johanna
skriven :

Haha...jag tror jag dör av skratt!!! Ni kör bokstavligen med "gammknep". Funkade kuren? Det ser sannerligen kul ut iaf ;-)!



Hoppas ni kryar på er...KRAAAM j

3 Misshopeful
skriven :

Ha,ha jag dööör av skratt. Vilken underbar syn.:)

Fotkräm...ha,ha Tja man tager vad man haver sa Kajsa varg el hur det nu va...Men det funkar faktist ibland, att ånga ut snoret, man får iallafall en ren hy efter det. Porfri...

ha det gött.