Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Kanske ska virka en kroppsstrumpa då?




Nu så! Nu är jag laddad som en trallande elektromagnet och totalt redo för vilken utmaning som helst! I dagarna har jag äntligen blivit klar med de första, tråkiga kurserna på lärarlinjen och nu har vi istället kommit in i den roliga, textila delen. I går satt vi och broderade våra initialer med korsstygn och det är ju faktiskt fantastiskt roligt! För er som inte hängde med under min broderi hysteri tidigare i bloggen så kommer här en återblick av mina urtjusiga alster:









Jorå! Här har ni en kvinna med rediga kors!

Det kommar iallafall att bli jätteroligt och jag ser verkligen fram emot denna kurs. Nästa helg ska vi åka till Nääs slott på textil mässa, bara en sån sak lixom! Jiiihaaa!...hosthost...


J är fortfarande sjuk så jag kanske skulle kunna lura på honom en liten stickning eller så, man vet aldrig vad de där virusen gör med männskor! Nä, jag kanske ska låta bli... Vi ska ju trots allt gifta oss, jag vill inte ge honom extra lift in i gubbstadiet riktigt ännu... Det är dumt.

För ska han börja få gubbsjuka och kolla sig runt efter yngre och snyggare tjejer redan så ligger jag i lä för tillfället. Jag är nämligen inte riktigt mitt allra snyggaste jag just nu i livet. Det är lite så där så att när jag möter människor jag inte sett på ett tag, vill jag gärna låta bli kramen eller handskakningen och istället låta mina händer vila över mitt ansikte i förhoppning om att de inte ska se mig allt för mycket.

Ibland får jag för mig att om jag pratar jättemycket så ska de lägga fokus på vad jag säger och inte på hur jag ser ut. Det gör de sällan, utan de ser istället lika skeptiska ut åt bägge avikelserna. Det enda som känns riktigt ok på min kropp just nu är min vänster tumnagel som märkligt nog har antagit en mycket välformad skepnad, helt på egen hand( hmpffniss, fattar ni, egen hand..heheheh). Kanske är det just därför föresten? Mina naglar har blivit försummade under en så pass lång tid att de börjar genomföra någon form av feministisk "vi klarar oss själva då din jävel" revulotion.

När kommer det hända resten av kroppen i så fall?

Nåja, jag kommer väl igång snart, tills vidare så får jag tacka gudinnorna för hörlurar som gör att man enkelt kan ignorera människor utan att de vet om att det egentligen är medvetet och inte alls för att man lyssnar på något vansinnigt bra/intressant/spännande i sina lurar... Tack för dem, tack!
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Linda
skriven :

Hejje! Fick ditt sms och svaret är, nej det behöver jag inte. Men.. Ni får jättegärna låna honom när ni vill ändå;-) jag jobbar i göteborg nu så ibland är han med mig och annars hos min tjej:-o ;-) men säg bara till när så kirrar vi det såklart. Tror han saknar er med;-) kraam linda

2 Ida
skriven :

Jag förstår precis vad du menar med att inte vara i sin bästa skepnad.. jag har försökt med allt ifrån jättestora halsband till alltför mycket urringning för att dra fokus från vem dom egentligen pratar med. Problemet är att det här är Ske-å, inte Schtåkkhålm, vilket gör det lite svårare att passera oigenkänd.. :/



Hoppas alla delar av F-A-M-I-L-J-E-N repar sig från sina farsoter snart så vardagen kan tränga sig på! =)



1000 kramar!

3 Ida
skriven :

Jag förstår precis vad du menar med att inte vara i sin bästa skepnad.. jag har försökt med allt ifrån jättestora halsband till alltför mycket urringning för att dra fokus från vem dom egentligen pratar med. Problemet är att det här är Ske-å, inte Schtåkkhålm, vilket gör det lite svårare att passera oigenkänd.. :/



Hoppas alla delar av "f-a-m-i-l-j-e-n" repar sig från diverse farsoter snart så att vardagen kan tränga sig in! =)



1000 kramar!

4 Misshopeful
skriven :

Vad snackar du för goja!! Du är ju jättefin - alltid. Skärpning! J kommer aldrig lämna en sån toppenbrutta :)

Jag har en utmaning till dig. 10 sanningar..kom och hämta den vet ja.

Kram från den levande äggkartongen!!

5 kristina Burén
skriven :

Hej Jenny!

Jag vill verkligen inte göra dig ledsen, men det där som du skriver om kroppen - d e t händer inte utav sig självt. Glöm det! Antingen måste du odla själen eller så gäller det att träna utav he - icke!

Även om jag är tvåfaldig mästare i motion, så a v s k y r jag träning. Frisk luft och skogsdoft är bra och även snöflingor mot ansiktet, men att "älga" fram och bli mer och mer andfådd och så småningom se ut som en ångande tomat - NEJ TACK !!!

Lyd ett gott råd från "Gamling" Odla själen.

Kramar

Din äldsta moster

6 felicia
skriven :

Krya på dig.

korsstygn är verkligen inte min starka sida.

Fint ordspråk du har broderat :)