Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Kärt barn har många namn..?

 

 
 

Jag heter Jenny. Att jag heter Jenny och inte den något lättsammare varianten "Jennie" är endast av den anledningen att min kära mor skulle kunna få lite mera klös i tillsägelserna. Det är ju betydligt lättare att rynka pannan till en Jenny än en Jennie!

 Under 80-talet var det visst vansinnigt populärt att döpa sina små rundkindade pyren till just Jenny. Idag är det istället vansinnigt opopulärt. Just nu finns det 47305 kvinnor och 2 män som välsignats med detta tilltalsnamn. TROTS det så verkar det vara ett namn som lyser med sin frånvaro kring kändiseliten! Hur många skådespelarJenny känner man till? Sångerskor?( Ja, Jenny Lind, men kom över det, hon är död för länge sen!) Idrottsstjärnor? Politiker? Författare? Ja, bortsett från mig själv då och min egen celebritet som ni ser på bilderna ovan. Men det är högst oklart om någon i hela världen skulle dels få frågan gällande, men också kunna svara Jenny Bliss på miljonfrångan i postkådsmiljonären. än så länge...

 Nej, jag märker en klar brist på Jennyar i mediesamhälle! Någonstans tycker man väl ändå att de två manliga Jennyarna borde kunna skapa någon form av rubrik kring sig?

 Inte kan man hitta på något kul med detta namnet heller.  Jempa? Jenna? Jenjen? Ynnej? Det enda namnbaserade smeknamnet jag välsignats med är ”Jennyflenny”… Att ”flänna” betyder ungefär ”fulgråta” på norrländska, så det var ju inget status i det heller. Nä… Det var antagligen därför mitt smeknamn från 8 års ålder blev Frallan. Frallan… ni förstår ju själva vad det kan göra med en ung kvinnas självbild!

 Men hur det än är med det så är ju både Jenny och Frallan ett mycket vackrare tilltalsnamn än denna nu så högaktuella kändis vulkanen ”Eyjafjallajokull” i alla fall. Det är ju inte annat än att man förstår varför den där stackarn står där på Island och kräks! Det hade jag med gjort med ett sådant namn.

 Men tänk vad pinsamt för henne när alla andra vulkanbarnen ska leka ”Alla barnen”. Alla barnen satt och metade, utom Göte för han fick vara flöte. Alla barnen stampade utom Katrin, det var hennes kanin.

Alla barnen luktade gott utom Eyjafjallajokull... för hon luktade…

 

Näää… Stackars!

 

 

 

 

 

 

Taggar: Förnamn, Jenny, smeknamn, känd Jenny;
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 kajsa
skriven :

vad fint sagt, tack så mycket! :)

2 Ida
skriven :

du har ju ett gammalt, mer sofistikerat smeknamn.. "Fralinsky".. hahaha! :D