Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Aj beliv aj kän fläääää....




image3


En del dagar är ju sådär härligt underbara! Idag har jag hunnit genomföra sju fantastiskt härliga saker:

1: Jag tog sovmorgon, drog mig en timma extra och låg där och småfes sängen varm och bara njöt.

2: Satte mig i solen och läste Moa Martinsson på en kyrkogård. Eller, satte mig som Moa Martinsson på en kyrkogård och läste i solen. Hur man än vänder och vrider på det så låter det väl underbart!?

3. Fick ånjuta synen av en gravt handikappad pojk som flögsprang fram med armarna utsträckta likt flygplansvingar, skrikandes, - Aj beliv aj kän flääääää! Det allra bästa med det var ju inte valet av just den låten utan snarare att han antagligen i det ögonblicket trodde just precis det!

4: Luskammade familjen. Den enda gång i livet man blir överlycklig när man kammar noll. Några mjällkorn och flera hårstrån fattigare, men inte en lus i sikte! Jag valde att fira med ett äpple, de andra gick och la sig,

5: Skickade iväg en text till Finland för påseende. Det låter kanske lite märkligt, men om man visste att jag skriver toklustiga manus och säljer dem till revyer så kanske man börjar förstå glädjen i att skicka en text till Finland, något som annars kanske inte låter så bejublande glatt.

6: Fick nya kompisar på kortis. En flicka i rullstol som hade världens mest underbara skratt, en ung grabb med en fantastisk sångröst och en skön stil, en annan ung kille med fantastisk fingerfärdighet och en alldeles otrolig aptit, en stor grabb med en störtskön förmåga att imitera repliker i tecknade filmer. En färgstark, kärlekstörstande kvinna i sin bästa ålder.

7:Fick träffa mina älskade underbraringar innan de gick och la sig, både pussar och kramar åt alla håll! Vilket underbart avslut på en underbar dag!

Hoppas ni fått det med!!

God natt!


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: