Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Dansa din jävel! Nu, NU!!




http://www.aftonbladet.se/sofismode/article3185211.ab

I dagens aftonblad kan du vara med att påverka den mest väsentligt folkomröstningen som ägt rum i svensk historia. Du kan vara med och göra din röst hörd! Tack vare demokratins, folkstyrets älskvärda lagar så kan du idag vara med och se till att Sofie Fahrman inte går klädd helt åt helvete fel i höst!!


Men sätt igång och rösta då för fan! VAD VÄNTAR DU PÅ??!!


Så här ser resultatet ut i skrivande stund:

Med lila kappa (25.7 %)

Med kort svart kjol (34.7 %)

Med rosa dress (24.5 %)

Med mönstrad kjol (15.1 %)


Jag hoppas innerligt och av hela mitt hjärta att detta endast är resultatet av en handfull ointelligenta svenskars röster och att det inte är en större samling människor som på allvar har förslösat energi genom att trycka på musknappen bara för att lyckats bidra till denna idiotiska omröstning!

Men jag vet att jag har fel.

Säkerligen är det fler människor som röstat om Sofies klädval än vad som orkat läsa igenom hela artikeln om den stackars 15- åringen som skickades iväg att sprängas av sin far. Säkert var det betydligt fler som i minuter satt och valde och tvekade mellan rosa dress eller mönstrad kjol än som läste om att nordpolen nu blir helt isfri för första gången i historien... Och de som missade denna fantastiska omröstning, hoppade kanske direkt ner till Aftonbladets andra intelligenta lilla frågelåda ang. om du skulle ta chansen att retuschera ditt skolfoto om du hade fått möjligheten...



33.5 % har svarat ja på den frågan...



För självklart ska vi tillåta att våra barn får retuschera vad de inte är nöjda med på skolfotot. Det är lite synd bara att inte 8- åringarna får möjlighet att visa upp sin nya snygga bikinilinje på fotot... jag menar, vi betaaalar ju ändå flera kronor för bikinivaxning och katalog så liiite valuta för pengarna borde man ju få. Tänk på barnen, inte är det så kul att titta tillbaka på sin skoltid och komma ihåg hur man verkligen såg ut! De skulle ju skämmas, må dåligt, och inte ens orka med att använda sig av sin demokratiska rösträtt till sådana livsviktiga, livsavgöranden som vi idag håller på med.

Märkligt nog så verkar Sofie själv ha fått svar på sin lilla kläd "situation" för när jag skickar en liten kommentar på artikeln där vi uppmanas att rösta angående Sofies klädval som lyder:

"Varför??? Varför ska vi det? Vad är det för människor som egentligen bryr sig OM i vilken outfit denna hyfsat överskattade och faktiskt rätt obehagligt overkliga figur passar bäst i? Jag blir förstummad aftonbladet, inte särskilt förvånad, men ändå... Intressantare saker finns det som händer i världen!!! Skärpning för fan!!

Då svarar tidningen med att en lite fel har uppstått och man kan visst inte alls publicera mitt lilla inlägg... Märkligt.

Men så spännande det ska bli att se i vilka kläder Sofi står och ser likadan ut som vanligt i på nästa omslag! Verkligen jättespännande...


Nä, nu ska jag gå och be om förlåtelse för människornas dumhet till de högre makterna. Hej så länge!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: