Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Sjukskriven med fina naglar

Flaskan med nagellacksborttagningsmedel är nästan slut. I lådan intill ligger de 43 nagellacken i en färgsprakande ormgrop. Nagelbanden är ömma och bomullspadsen ligger på bordet och ser ut som att de blivit utsatta för diverse ohyggliga övergrepp. Roligare än så här blir det inte. Att vara sjukskriven kan vara både nyttigt för ens välbefinnande, något som troligtvis är tanken på själva sjukskrivningen, men det kan också vara direkt skittråkigt dessutom.

Medan varenda genomsnittlig människa går till jobbet och skvallrar om kollegor och svär över oförståndiga chefer så blir dagarna för en sjukskriven istället en enda lång morgonstund. Det är svårt att veta när man ska ta kafferasten, så det slutar med att man tar sig en kopp hela tiden.

Man kanske skulle kunna tycka att man nu hade all tid i världen för att ta sig an allt det där som man som arbetare förbannade sig över att aldrig hinna med. Men det kan man inte heller, man är ju sjuk så kroppen säger stopp. En disk sen är du slut. En titt på tvätthögen, sen måste du vila. Att gå ut med hunden är det mest rutinmässiga under dagen. Är man smart så ser man till att gå på toa samtidigt så vet man att man gör åtminstone det regelbundet.

 

Att måla naglarna tar tillräckligt på krafterna. Just nu har jag tre naglar med dödskallar på och sju med ränder i olika färger. Detta är det mest kreativa jag tagit mig an på över ett år. Nu blev jag trött igen...

 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: