Frallan - Mitt tecknade liv

Serier, några kåserier och lite övriga betraktelser.

Finkultur och fulkultur... eller varför inte youghurtkultur




Idag har vi kultiverat oss ordentligt. Jag fick nämligen veta precis vad kultur är under dagens seminarium så nu var det bara att sätta igång och förädla sig förstår ni.

Först anammande vi en annan matkultur. Tredje gången gillt och nu älskar hon det! För en sjuåring är det ett stort steg att kunna äta vuxenmat utan att kväljas! Kommer ni inte ihåg det? Gamlingar!





Sedan gick vi vidare till populärkultur. Där vi klämde vi in kläder och mode. (Modellen på bilden bär förövrigt en päls av silverräv. Jag försökte intensivt att få henne att visualisera sig de stora, sorgsna rävögonen som ledset blinkade hos de stackars rävar som på ett så onödigt sätt fått sätta livet till för denna skrud. Funkar tydligen inte så bra som man skulle vilja tro på 2000- talets ungar, hon tyckte den var sååå fin och mjuk sååå! Men de 1600 kr som den kostar får hon i så fall spara själv primadonnan).





För att sedan bekanta oss med något så nytt och modernt som barnkultur. Kepsen inhandlades för drygt en tjuga och eftersom att hon är smart denna unge så förstog hon ju naturligtvis att det skulla dra en smula runt öronen. Varpå hon helt enkelt trädde den ovanpå mössan! Man ska aldrig underskatta barns medvetende gällande hälsa VS mode!





Och slutligen berörde vi även den så kallade fulkulturen. Och eftersom att jag så ogenerat skyltar med andra modeller så är det väl bara att inse att den typen av kultur står jag för!




Det har sannerligen varit en lukrativ dag för oss som ligger här på gräddhyllan och pöser oss ibland bibliotekskort, högskolestudier och poesiaftnar... ;)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 mammakarin
skriven :

L är jättefin i kepsen! Du också i ...mössa?